Νομικά Εκκλησιαστικά

Το εκκλησιαστικό δίκαιο περιέχει στοιχεία από όλους τους υπόλοιπους κλάδους της νομικής επιστήμης. Στόχος του πεδίου αυτού είναι η ανάδειξη αυτών των στοιχείων, καθώς και η επέκταση σε θέματα δικαίου των θρησκευτικών κοινοτήτων, μέσα από τις εξής στήλες:
 
Θέματα Ιστορίας του Δικαίου: Η στήλη με τίτλο "Θέματα Ιστορίας του Δικαίου" πραγματεύεται κατά πρώτον τον σταδιακό εκχριστιανισμό της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και την παράλληλη με αυτόν καταστολή της παγανιστικής λατρείας μέσω της κατάργησης των ειδωλολατρικών θυσιών και της καθιέρωσης του Χριστιανισμού ως επίσημης θρησκείας. Κατά δεύτερον, περιλαμβάνονται κείμενα ευρύτερου ενδιαφέροντος με πυρήνα την Ορθόδοξη Εκκλησία από τη σκοπιά του κλάδου της Ιστορίας του Δικαίου. Τα κείμενα αυτά δεν περιορίζονται μόνο στην υπόσταση και τη λειτουργία της Ορθόδοξης Εκκλησίας ανά τις περιόδους, αλλά και στις σχέσεις της με τα υπόλοιπα δόγματα και θρησκείες. 
 
Εκκλησία και Νομική Επιστήμη: Η στήλη με τίτλο "Εκκλησία και Νομική Επιστήμη" πραγματεύεται ζητήματα Εκκλησιαστικού Δικαίου με κεντρικό πυρήνα διαφορετικούς κλάδους της νομικής επιστήμης. Επίσης, ασχολείται με το σχολιασμό αποφάσεων πολιτειακών δικαστηρίων της ελληνικής έννομης τάξης, που περιέχουν υποθέσεις θρησκευτικού φαινομένου.
 
Διεθνές και Ευρωπαϊκό Δίκαιο: Η κατάσταση των θρησκευτικών κοινοτήτων τόσο ως προς το νομικό της κομμάτι όσο και ως προς το κοινωνικοπολιτικό διαφέρει από κράτος σε κράτος. Η συγκριτική εξέταση, ωστόσο, των ζητημάτων που σχετίζονται με τις θρησκευτικές κοινότητες οδηγεί στην πληρέστερη κατανόηση της λειτουργίας τους στο πλαίσιο της εθνικής έννομης τάξης. Η στήλη με τίτλο "Διεθνές και Ευρωπαϊκό Δίκαιο" ασχολείται με ζητήματα θρησκευτικών κοινοτήτων σε διαφορετικές της ελληνικής έννομες τάξεις.
 
Θέματα Αγιορείτικου Δικαίου: Στην Ελλάδα οι σχέσεις Κράτους - Εκκλησιας περιγράφονται στο άρθρο 3Σ, το οποίο κατοχυρώνει τη θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ως την επικρατούσα. Η ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία δε χαρακτηρίζεται από ενιαία διοίκηση και ενιαίο νομικό καθεστώς, αλλά διαιρείται σε πέντε διαφορετικές δικαιοταξίες (Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος, Νέες Χώρες, Ημιαυτόνομη Εκκλησία της Κρήτης, Δωδεκάνησος, Άγιο Όρος). Το ιδιαίτερο καθεστώς του Αγίου Όρους κατοχυρώνεται ειδικότερα στο άρθρο 105Σ.